Lifestyle, Persoonlijk

Collecteweek KWF Kankerbestrijding

De collecteweek van KWF Kankerbestrijding ging gisteren voor de 68ste keer van start. Tot en met 9 september gaan 80.000 collectanten langs 6 miljoen huishoudens om geld in te zamelen voor nieuwe doorbraken in kankeronderzoek.

Het overkomt je

Nog steeds krijgt 1 op de 3 Nederlanders kanker. Deze vreselijke ziekte kan dus iedereen overkomen. Het maakt niet uit of je jong of oud bent. Of je een man of een vrouw bent of uit welk milieu je komt. Vroeg of laat krijg je op een of andere manier te maken met kanker. Het overkomt je.

Jezelf, een naaste of in de omgeving

Als het jezelf niet overkomt is er helaas wel een naaste of iemand in de omgeving die het overkomt. Helaas heb ik het al meerdere keren meegemaakt dat een naaste kanker kreeg. Gelukkig zijn de meesten mensen genezen na behandeling en bestrijding. Verdrietig genoeg heb ik de afgelopen jaren ook afscheid moeten nemen van naasten, waarbij genezing niet mogelijk bleek.

Sterfelijkheid

Sinds ik kinderen heb ben ik me nog meer bewust van mijn sterfelijkheid. Doodgaan hoort bij het leven, dat weet ik en dat is ook niet anders. Maar het lijkt me vreselijk als hen iets zou overkomen. Als ze ziek zouden worden. Als mij iets zou overkomen en ik er niet meer voor hen zou kunnen zijn. Alleen al van die gedachte krijg ik een brok in mijn keel.

Ik geef tijd

Ik probeer mijn bijdrage te leveren aan de bestrijding van kanker door tijdens de collecteweek op pad te gaan en te collecteren. Met een collectebus ga ik van deur tot deur en hoop ik dat de mensen gul zullen geven. Gul zullen geven om, net als ik, tijd te geven.

Digitale collectebus

KWF heeft in aanvulling op de reguliere collecte nu ook een digitale collectebus die via Facebook, Twitter, LinkedIn, WhatsApp en e-mail gedeeld kan worden. Zo kunnen vrienden, familie en collega’s gemakkelijk en anoniem, een gift doen. Ik heb een digitale collectebus aangemaakt. Door hier te klikken open je mijn digitale collectebus en kun je geven voor nieuwe doorbraken in kankeronderzoek.

Missiedoelen

Het opgehaalde geld wordt besteed aan de drie missiedoelen van KWF Kankerbestrijding: meer genezing, minder kanker door preventie, en een betere kwaliteit van leven voor (ex-)kankerpatiënten.

Bekijk hieronder de nieuwe commercial van KWF; Geef mij tijd.

Wat doe jij? Geef gul! Geef tijd!

Groetjes van Cindy

Bron uitgelichte afbeelding en commercial: KWF Kankerbestrijding
Vorige blog Volgende blog

Misschien vind je deze blogs ook leuk

Plaats jij als eerste een reactie?

Laat een reactie achter

CommentLuv badge